Ik ben Marlon de Haan en ik ben ecoloog en vogelaar.
In 2015 ben
ik begonnen met de studie Toegepaste Biologie. Op deze opleiding werd het voor
mij pas echt duidelijk hoe het is om veldbioloog te zijn. Ik heb biologie niet
van huis uit meegekregen en heb dus mijn interesses later ontwikkeld, namelijk
rond mijn twintigste. Ik weet dus als geen ander hoe het is om als beginneling
in het veld te staan: je weet niet eens waar je moet beginnen! Inmiddels werk
ik als ecoloog, ben vrijwilliger bij Vogelbescherming, teller bij Sovon en
zitten mijn vakanties vol met mijn grootste hobby: vogels. Tijdens mijn werk
als ecoloog ben ik ook veel bezig met andere soortgroepen, zoals vlinders, vleermuizen
en marters.
Ik woon inmiddels in Drenthe en zou je graag de pareltjes van
het noorden willen laten zien. Ik ga vaak op zoek naar de Grauwe Klauwieren, Wielewalen en Wespendieven op het Dwingelderveld, of in de winter naar de Velduilen in Friesland. Hopelijk zie ik je snel!